söndag 19 juli 2015

Blomsterbänk ~ Flower bench

 
 
 
 
Tog en sväng till en jättefin lokal antikaffär idag
för att kika efter en blomsterbänk i trä.
Det är något jag velat ha länge men
inte hittat någon jag gillat.
 
 
Och givetvis stod den där!
Den mest underbara gamla blomsterbänk man kan tänka sig!
Rätt form, vitmålad och alldeles perfekt sliten.
Men vilket pris!
Alldeles alldeles för mycket pengar.
Även om det var exakt en sådan jag letat efter.
Så jag fick lämna den där...
Visst, den var exakt som jag ville ha den
men inte till det priset....
Tyvärr.
 
 
Så svängde vi även förbi en loppis på vägen hem från antikaffären
och där hittade jag en annan, mycket mindre blomsterbänk.
Inte ens i närheten av så fin som den andra
men till ett pris som passade min
plånbok mycket bättre.
Den fick duga.













1 kommentar:

HWIT BLOGG sa...

Jamen den var ju jättefin! Korg gillar jag så där gjorde du ett fynd!
Önskar dig en fin torsdag, jag ska vila...
Sommarkram från Titti